Wat maakt een goede docent aan de universiteit

Een vraag die iedereen die studeert zich weleens stelt, maar waarschijnlijk vooral docenten zelf is wat nu eigenlijk een docent goed maakt. Hoe kan het dat sommige leraren eigenlijk probleemlooshun kennis over weten te brengen op studenten terwijl anderen hier toch wel wat moeite mee lijken te hebben. Hiervoor zijn wel degelijk een aantal redenen aan te wijzen. Een succesvolle docent zorgt er namelijk voor de dat de leerling eigen verantwoordelijkheid krijgt en hier tevens goed mee om weet te gaan. Het stimuleren van de juiste eigenschappen helpt hier enorm bij.

Want indien een student zich goed voelt in de klas en op begrip kan rekenen van een onderwijzer levert dit alleen maar betere resultaten op. Alles zal stukje bij beetje op de plaats vallen, ook al heeft de student moeite met bepaalde onderdelen. Het is dan de taak aan de docent om hierbij op een goede manier te hulp te schieten. Wanneer een leraar toegankelijk is en bereikbaar zal dit al een heel stuk schelen. Niets is immers zo vervelend als een stroeve samenwerking. Het gevolg van een goede docent zal dan ook altijd een hoog slagingspercentage zijn.

mts_howto